Ugrás a fő tartalomra

Első őszibaracklekvár Edy módra

Az egyik szomszédtól kaptunk barackot. A néni azért hozta át, hogy neki meg ne rohadjon, mert annyi van. Gyorsan elraktam lekvárnak, nehogy kárba vesszen.
Hv:
  • 1 kg őszibarack
  • kevés citromlé
  • 2o-25 dkg cukor
  • 1literes befőttes üveg
  • 2 dl-es kis üveg 
Először feltettem vizet fazékba a tűzhelyre, amibe majd a barackokat beleteszem, hogy a héjukat könnyen le tudjam szedni. Nagyon fontos, hogy hibátlan barackokat válasszunk, ha van hibájuk, vágjuk ki jól.
Előkészítettem az üvegeket. Szépen elmostam, tiszta konyharuhára borítottam őket.
A kupakokat kis lábasban kb 10-15 percig forraltam a tűzhelyen, hogy csíramentesek legyenek.
Amikor forrt a víz a fazékban, beledobtam a gyümölcsöket. 3-4 perc múlva szűrőkanállal kiszedtem. Hagytam hűlni, és amikor már nem volt forró, akkor lehúztam a héját, feldaraboltam, kiszedtem a magját, és összekockáztam, majd beleraktam a turmixgépbe. Kis adagonként leturmixoltam a barackot és abba a fazékba öntöttem, amiben majd főzni akarom a lekvárt.

A forrástól számított 40-45 percen át főztem folyamatosan keverve nehogy leégjen.
Előkészítettem egy edényt, amibe forró vizet öntöttem a negyedéig, ebbe raktam az üvegeket.
Amikor úgy láttam, hogy megfelelő a sűrűsége a lekvárnak, a  forró lekvárt az elmosott üvegekbe mertem, rátettem a kupakot és fejre állítottam. Én semmiféle tartósítószert nem tettem rá. Remélem, a fejre állítással elérem azt, hogy a lekvár elálljon.

Ezután pokrócok közé raktam, hogy minél később hűljön ki az üveg. 3-4 nap múlva betehetjük a kamrába a polcra.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések