Pudingos csiga

Pudingos csiga

Kalácstésztából kell készíteni a  pudingos csigát.

Hozzávalók:
tésztához: 50 dkg liszt, 3 dkg élesztő, 3 dl langyos tej, 1,5 dl olaj, 1 kk. só, 2 ek. cukor
pudinghoz: 6 dl tej,  2 cs. vaníliás ízű pudingpor, nekem egy volt így a másik tejszín ízű lett, 4 ek. cukor, 1 cs. van.cukor, vaj a tepsi kikenéséhez, pici tej a locsoláshoz

Elkészítés:
A lisztet, langyos tejet, élesztőt, cukrot, sót, olajat összegyúrom és hagyom kelni kb. 3/4 órát lefedve.
Közben elkészítem a pudingot. Hagyom kihűlni.
 A tészta közben ahogy megkelt, lisztezett deszkán kinyújtom és rákenem egyenletesen a pudingot, majd feltekerem és késsel szeleteket vágok, kivajazott tepsibe helyezem a csigákat szorosan egymás mellé. Előmelegített sütőben 180 fokon sütöm kb. 25-30 percig. Mielőtt sütőbe tettem meglocsoltam pici tejjel a tetejét, valamint félidőben egyszer megint átlocsoltam nagyon kevés tejjel.

Ebből a tésztából készíthető  kakaós csiga, fonott kalács, ízes  bukta, stb. legközelebb kipróbálom a csokipudingosat is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések