Álmok3: Málta & Gozo szigetén

1.nap 08.26. (hétfő)
Indulás Dunaújvárosból 02:30-kor. Érkezés Ferihegyre 03:50-kor.Várakozás, becsekkolás és várakozás.
Kapunyitás: cc. 6:00
Gép indul a kifutóra: 6:30
A felszállást megkezdjük 6:45-kor.
Leszállás: 8:10-kor Máltán, Luqa-n.
Csomagfelvétel és transzferbusz megkeresése a reptéren, indulás a szállodába.

Luqa-n a repülőből való kiszállás után teljesen elborított minket a pára, olyan volt, mintha vizes lenne a nadrágunk. A reptérről vezető út számomra kicsit kopárnak tűnt, tenger sehol. Mindenhol kaktuszt láttam, és csodás mészkőfalakat, épületeket. Ahogy a transzferbusz sorban szállította az embereket a különböző szállodákhoz, megállapítottuk, hogy jól tettük, hogy nem itt foglaltunk szállást, semmilyen romantika nem volt ezeken a helyeken, innen még messze volt a tenger. Kb. fél óra utazás után megpillantottuk végre a tengert, és megérkeztünk az Ambassador Hotelhoz. Csodálatos látvány fogadott bennünket. A Szent Pál öbölben (St. Paul’s Bay) a tenger partján fekszik a szálloda, az erkélyről csodásan kilátásban volt részünk. Jó választás volt  a Hotel, a leírásnak szinte teljesen megfelelt, csak a színei változtak meg kicsit. A sárga erkélyek  szürkére lettek festve. A hotel alkalmazottjától megkaptuk egy külön helyiség kulcsát, ahol elhelyezhettük a csomagokat délután kettőig, amikor elfoglalhatjuk a szobát. Ebben a helyiségben lehetőségünk volt zuhanyzásra is, ami igen jólesett, mert nagyon meleg volt, amit eléggé nehezen viseltem.  Ezután útra keltünk és elkezdtük felfedezni Xemxiját, útközben megcsodáltuk a tengert is. Elsétáltunk a büféig, majd a Xemxija Caffé Lounge étteremben megebédeltünk. Csirkés, sült krumplis, salátás ételt ettünk. A saláta neve: Coleslaw salad. =Receptet leírtam másik bejegyzésben= Nagyon finom volt, és kedves volt a személyzet. Ezután visszamentünk a Hotelba, elfoglaltuk a szobát. Dohányzó szobát kaptunk, mert ezt kértünk. Kipakoltunk, lezuhanyoztunk ismét, és aludtunk egyet. Alvás után ismét útra keltünk. Megnéztük a közeli boltban mit lehet kapni. Megvásároltuk az első sört, majd elmentünk az étterembe vacsorázni. Mindketten wrappot ettünk krumplival, salátával, díszítéssel, a wrapp bárányból készült. Nagyon finom volt. Ezután elsétáltunk a boltíves építményhez és utána visszamentünk a szállásra. Éjjel nem sokat aludtam, mert nehezen viseltem az állandó forróságot. Szerencsére volt légkondi a szállodában, e nélkül kicsit nehéz lett volna.

2.nap 08.27. (kedd)
7:30-8:30-ig lehetett reggelizni, ezért 7-kor keltünk, és lementünk reggelizni. A reggeli benne volt a szállás árában, és ennek nagyon örültünk, mert finom kajákat ettünk. Svédasztalos megoldás volt, szalámi kétféle, vaj, kétféle dzsem, sajt, uborka, paradicsom, kalács, 2féle kenyér, müzli, tej, kávé, almalé, mandarinlé, teák, piritós. Utána elmentünk boltba, aztán lementünk a strandra, fürödtünk. Ebédelni mentünk és  lementünk a szálló melletti öbölhöz, és fényképeket csináltunk a szálloda előtt. Délután elsétáltunk a közeli magaslatra, ahol megnéztük és fényképeztük a sétaút melletti mészkő kerítéseket, romokat, fentről a panorámát, és a felettünk lévő utcákat, házakat. Este 18:57-kor kezdett a nap lenyugodni, ekkor még fentről sétáltunk lefelé. Ezután elmentünk inni a parkolóhoz, majd vacsorázni mentünk.
3.nap 08.28. (szerda)
Reggel megnéztem a napfelkeltét 6:40-kor, majd elmentünk reggelizni, és lementünk a tengerhez. Fürdés után elsétáltunk az öböl másik oldalrára (Vecchia), végig sétáltunk a Promenádon, sok képet  készítettünk a csodás látnivalókról, a pálmafákról, épületekről, majd találtunk egy kis strandot, amely egy ottani szálloda saját privát strandja volt. Itt is csináltunk képeket. Ezután elmentünk ebédelni, délután lementünk a tengerhez és fürödtünk, majd vettünk vacsorát és leültünk a sétányon egész estig. Megnéztük a fényeket.

4.nap 08.29. (csüt.)
Zoli is megnézte a napfelkeltét 6:46-kor, és lefényképezett engem is. Utána elmentünk a strandra, és enni utána. Majd szerettünk volna aludni a szállodában, de jött egy takarító, így elmentünk ismét a tengerre. Később elmentünk fagyizni, és bevásárolni a boltba. Vacsora után tv-ztünk, filmet néztünk.

5.nap: 08.30.GOZÓ (péntek)

Ma felkeltünk, és reggeli után visszajöttünk a szállodaszobába és meg akartuk tervezni a mai programot. Nem tudtuk eldönteni, hogy hova menjünk. Ezért elhatároztuk, hogy amelyik busz előbb érkezik, azzal megyünk. A 222-es busszal utaztunk Cirkawa-ba, ott megvártuk a kompot, és átkompoztunk Gozo szigetre, a Mgarr állomásnál szálltunk ki. Innen a 301-es busszal mentünk Ir-Rabatba. A buszmegálló környékén körülnéztünk, ittunk egy kávét és ettem egy citromos sajttortát. Felszálltunk a 311-es buszra és elutaztunk a Kék Ablakhoz. Csodálatosan szép volt. A köveken járva és a függőleges partszakasz legszélére nem mentem kimenni, erős félelmem volt. Zoli csodásan lépdelt a különféle képződmények között. Utána visszamentünk Rabatba, megnéztük a Citadellát és a várat, no meg a környékét. Találkoztunk magyarokkal is. Utána visszamentünk enni oda, ahol kávét ittunk, majd elmentünk a buszmegállóba és felszálltunk a 301-es buszra, visszaértünk a kikötőbe /Gozo Ferry vagy Mgarr/, majd ezt követően felszálltunk a kompra. Nagyon erős szél volt, kikötés után a 221-es busszal visszamentünk Xemxijába. Zoli megmártózott a tengerben, én nem, mert nagyon fújt a szél. Megvásároltuk a vacsoránkat és visszatértünk a szállóba. A tenger melegebb volt, mint a levegő. Este tv-t néztünk és naplót írtunk.

6.nap 08.31.(szombat)
Reggel felkelés után reggelizni mentünk, majd ... A mai napon már felhősebb az idő. Elmentünk Valettába, sok szép épületet megnéztünk és fotóztunk. Ilyen volt az Auberge de Castille elnöki palota,  voltunk a Saint Catherine templomban és az Elmo Erődnél. Megnéztük a Szent János Katedrálist kívülről, mely Málta egyik legnagyobb reneszánsz katedrálisa, a sziget vallási és kulturális életének központja, díszes barokk berendezéssel és Caravaggio festményekkel. Itt is  csináltunk fényképeket is. Elmentünk a Felső Barakka kertbe, ahonnét gyönyörű kilátás nyílik a nagy kikötőre. Innét lifttel ( kb. 1 EUR) le tudunk menni a kikötőbe, vagy gyalog, mi gyalog mentünk. Jártunk a Nagymesterek Palotájában és kertjében, megnéztük a Nagy Kikötőt, láttuk Valetta mester szobrát is. Sok képet csináltunk.
Délután fürdeni mentünk.
7.nap 09.01. (vasárnap)
Felhős időre ébredtünk. Reggeli  után elmentünk Marxaslokkba, megnéztük a kék hajókat, a hal- és gyümölcspiacot, ruhapiacot, ékszereket és ebédeltünk is. Vettünk nekem egy gyűrűt, ami olyan alakú mint egy korona. Utána hazajöttünk és délután fürödni mentünk.

8.nap. 09.02. (hétfő)
Esős időre keltünk. Reggeli után lementünk fürödni a tengerre, szeles volt az idő. Délután elmentünk a hotel alatti öbölbe napozni, és Zoli fürdött is, ahol megcsípte két helyen a medúza. Utána pihentünk és megkezdtük a bepakolást a bőröndbe.

9.nap 09.03. (kedd)
Esős, felhős reggel. Ma reggeli után buszra ültünk és elutaztunk Sliemába, itt sokat nézelődtünk, lementünk a tengerhez, ahol óriási szél volt. Sok képet csináltunk. Nagyon szép volt. Majd erősen borulni kezdett, végül ömleni kezdett az eső. A buszmegállóban voltunk, és így felültünk egy Buggibbába tartó buszra, és elutaztunk oda. Sétáltunk egy kicsit, majd ittunk egy capuccinót és sétáltunk és fotókat készítettünk. Nagyon szép volt. Hazafelé sétáltunk, aztán Roti megállóig buszoztunk, majd elmentünk a szállodába picit pihenni, és pakolászni. Később lementünk a partra és fürdés helyett kicsit üldögéltünk a parton, míg a nap le nem ment. Napozni már nem tudtunk. Hűvös volt a levegő. Elmentünk vacsorázni, csináltunk az étteremben búcsúképeket magunkról és visszajöttünk a szállóba.

10. nap 09.04. (szerda)
Utolsó fotók készítése a szobáról.
Hazaindulás.
Transzfer busz elszállított minket a repülőtérre. Várakozás, csekkolás után irány Budapest.

Budapestre délelőtt érkeztünk meg. A reptéri busszal elmentünk Kőbánya Kispestre, onnan a 3-as  metróval mentünk a Népligetbe, és haza.

BUDAPEST REPTÉR

Úton Gozó szigetre

Borús idő a Kék Ablaknál

Kék Ablak

A  Chatedral  Gozo - Victoria  /székesegyház/ finom barokk struktúra formájában épült  teljes egészében a helyi mészkőből. ( Lorenzo Gafa máltai építész tervei alapján ) Egy magas harangtorony, öt harang, 1739 festmény.